1. lipnja 2019.
Keramičarka i slikarica Ljerka Njerš čija je najnovija izložba ‘Stvaranje ljepote u suvremenom mediju / staklo – slike – film’ postavljena u zagrebačkoj Gliptoteci HAZU-a, otkriva zašto nema vlastiti atelje te kako su njezine litografije u boji bile izložene i u prestižnoj londonskoj Kraljevskoj umjetničkoj akademiji.
Intervju sa Gospođom Ljerkom Njerš možete pročitati ovdje:
Majstorica slikarske kolorističke kompozicije Ljerka Njerš koristila je najčešće plavu (njezinu omiljenu) boju u dodiru sa zelenom, i rjeđe s kojom drugom bojom, te crnom obrisnom i staklenom prozračnošću. U smjelim je i slobodnim ritmovima oblikovala lepršave, ugodne, lijepe i nadahnute staklo- slike. Prozračnost stakla te odsjaj boje kroz svjetlo poveli su umjetnicu, spremnu na nova kreativna istraživanja, na ideju da staklenu plohu zamjeni oslikanom, prozračnom sliko-svilom. Da bi postigla taj efekt novog i drugačijeg, a ostala vjerna sebi i svojem slikarskom svijetu mašte, Ljerka Njerš se domogla suvremenih alata: fotografije i računala.
Ovi su joj alati omogućili da oslobodi svoj slikarski temperament i u novom mediju svojim načinom oblikuje foto-slike. Jarke bliješteće boje (plavo-zelena-crvena-žuta) usklađene su i odmjerene vrlo znalački, tako da je Ljerka Njerš izbjegla zamku tehnicizma u koju upadaju mnogi fotografi koji se na sličan način koriste istim alatima. Ljerka Njerš oblikovala je monumentalne i sugestivne foto-slike. Kada se te jarke boje i zanimljivi motivi isprintaju na svili ili nekom prozračnom materijalu te postave pred prozor ili u prostor gdje im svjetlo prolazi kroz materijal, ti uradsci djeluju kao suvremeni vitraji.“
Iz predgovora Branke Hlevnjak