Ljerka Njerš

izbornik

ZAGREB-“Ljepota stvaranja”-Galerija KRANJČAR

1. veljače 2023.

Opus keramičarke i slikarice Ljerke Njerš u suvremenoj je hrvatskoj umjetnosti pozicioniran na posebnom mjestu, i u današnje vrijeme uskih specijalizacija govori o značaju raznovrsnosti, sinteze i simbioze različitih likovnih tehnika, medija i materijala. No, umjetničin opus ne promatramo samo kroz prizmu objedinjavanja različitih vrsta primijenjene umjetnosti, već trajne želje za eksperimentiranjem i otvorenošću novim mogućnostima materijala, žanra i tehnika oblikovanja. Njezin gotovo renesansni aspekt umjetničkog djelovanja nikada se ne gubi ukvantiteti artefakata, već je potpuno podređen ideji umjetničke perfekcije i apstrahiranju motiva na stilizirane i ujednačene prizore – bezobzira stvara li u fajansi, majolici, raku keramici, staklu, monotipijama,slikanju na svili, ili u najnovijim djelima u kojima koristi obrađivanjesvojih slika i crteža računalnim programima, kao i fotografija (foto-slika). Novi printevi koji tako nastaju ukazuju na umjetničinu trajnupotrebu da svoja djela promatra kao otvorene cjeline, čija se atmosfera i značenjsko polje mogu mijenjati drugačijim odabirom kolorističke palete.

Kada je povjesničarka umjetnosti Ivanka Reberski ustvrdila kako takvu sublimiranu čistoću linija i oblika, bilo da je riječ o cvjetnim motivima, ženskoj figuri, ljubavnom paru ili krajoliku, nismo dugo u našoj likovnoj praksi imali prilike vidjeti od vremena secesije i art décoa, a i iz te epohe malo joj tko može biti ravan“, takve su laude imale konkretno ilako provjerljivo uporište u umjetničinom opusu. Ljerka Njerš referira se ne samo na intimističko slikarstvo modernizma, fovizam i lirskuapstrakciju, već često poseže za antičkim, helenističkim, renesansnimi art déco impulsima, što je vidljivo i na ovoj izložbi, posebice u filmu gdje preklapanje kadrova djela ukazuje na tu veliku morfološku sintezu.

Tekst: Iva Körbler



povratak na izložbe

Ljerka Njerš - 2024 - All rights reserved izrada: dzDesign