NOVOSTI

2017.
KONCERT U CRKVI SV. MARKA



IZLOŽBA AUTOPORTRETA U VRBOVCU

Otvorenost ljepoti

Opus keramičarke i slikarice Ljerke Njerš u suvremenoj je hrvatskoj umjetnosti pozicioniran na posebnom mjestu, i u današnje nezahvalno vrijeme uskih specijalizacija govori o značaju raznovrsnosti, sinteze i simbioze različitih likovnih tehnika, medija i materijala. Umjetničin opus, dakle, ne promatramo samo kroz prizmu objedinjavanja različitih vrsta primijenjene umjetnosti, već trajne želje za eksperimentiranjem i otvorenošću novim mogućnostima materijala, žanra i tehnika oblikovanja. Njezin gotovo renesansni aspekt umjetničkog djelovanja nikada se, međutim, ne gubi u kvantiteti artefakata, već je potpuno podređen ideji umjetničke perfekcije i apstrahiranju motiva na stilizirane i ujednačene prizore - bez obzira stvara li u fajansi, majolici, raku keramici, staklu, monotipijama, slikanju na svili, ili u najnovijim djelima u kojima koristi modernu tehnologiju u mediju fotografije. Stoga, kada je povjesničarka umjetnosti Ivanka Reberski ustvrdila kako takvu sublimiranu čistoću linija i oblika, bilo da je riječ o cvjetnim motivima, ženskoj figuri ili krajoliku „nismo dugo u našoj likovnoj praksi imali prilike vidjeti od vremena secesije i art décoa, a i iz te epohe malo joj tko može biti ravan“, takve su laude imale svoje konkretno i lako provjerljivo uporište u umjetničinom opusu. Jednom sam već primijetila kako je specifičnost stvaranja Ljerke Njerš prevladavanje svih mogućih ograničenja jednog odabranog medija i materijala pa ćemo ponekad teško razabrati od prve je li pred nama slika, akvarel ili oslikana svila; crtež, akvarel ili monotipija; glina ili porculan. U toj svojoj fascinantnoj i lakoj igri mogućnostima materijala, Ljerka Njerš gotovo redovno slika na keramici i raku- u, crta na staklu, dok dojam volumena i prostora kroz složeno nizanje planova u kadru nastoji ostvariti u crtežima krajolika na svili ili aktovima na malim porculanskim pločama i reljefima, u srazu glatkih i hrapavih staklenih glazura. Za nju kao da ne postoji dvodimenzionalni aspekt djela, i nastoji ga maksimalno zaobići, kako bi promatrača uvela u svijet koji počiva na antičkim uzorima idealne ljepote, gdje je, uostalom, ljepota jedna od nužnih vrlina. Koncept reduciranog i stiliziranog krajolika, koji nema konkretnih geografskih ili arhitektonskih toposa, i koji je pun cvijeća, različitog drveća, bijelih golubica, anđela i polusjedećeg ili ležećeg ženskog akta ukazuje simbolički na ideju sinteze prirode, i evociranja trajnih izvora ljepote. Kritičar Vladimir Crnković ističe kako su „svi umjetničini aktovi uvijek specifično irealni i apstraktni, transformirani u idealne predodžbe“, otvoreni prema renesansnoj metaforici tzv. Rajskog vrta, ali i na tragu stilizacije crteža i odabira kolorita u tradiciji fovizma i Matissea. Bez obzira koji materijal i medij odabire, osnovne su značajke rukopisa ove umjetnice vezane uz klasične ideje proporcija, harmonije i ravnoteže u kompoziciji likovnog djela. U najnovijem ciklusu radova oslikane svile, Ljerka Njerš prepušta se slobodnom povezivanju dijelova krajolika, vode, vegetacije i neba, i kroz koncept kolorističkog prožimanja i komplementarnosti bojâ stvara djela iznimno senzualne, lirske i istovremeno ekspresivne razine doživljaja. U cijelom opusu strukturalna je forma krajolika dovedena do savršenstva, često u kadru postavljena na principima razmjera Zlatnog reza, dok se upravo u ciklusu radova na svili može pratiti igra vertikalnom, linearnom, zračnom i kolorističkom perspektivom. Ono što umjetnost i veliko umijeće Ljerke Njerš izdvaja u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti jest ne samo iznimna sposobnost sinteze i invencije, već neopterećenost trendovima i stilovima. Uvijek ju je intenzivno zanimala materija i cjeloviti raspon mogućnosti izražavanja u jednom materijalu, gdje se autoričina suptilna ikonografija (I. Reberski) javljala kao prirodna i jednostavna dionica stvaranja. Bez ikakve patetične narativnosti i pretjerane dekorativnosti oblika i boja, Ljerka Njerš uspjela je stvoriti opus koji u svakom svojem fragmentu govori o ljepoti cjeline, ideji prirode kao metafori kontinuiranog stvaranja i obnavljanja života, i gdje su senzualizam i vitalizam pozitivno izbalansirani principi djelovanja.
Iva Körbler


IZLOŽBA AUTOPORTRETA U SAMOBORU



2016.
IZLOŽBA U VUKOVARU



*CERAMICA MULTIPLEX - Gradski muzej Varaždin 2016.

Međunarodna izložba CERAMICA MULTIPLEX 2016. glavna je manifestacija V. Međunarodnog festivala postmoderne keramike 2015/2016. koja se održala u izložbenim prostorima Gradskog muzeja Varaždin. U organizaciji Hrvatskog kreamičarskog udruženja Kerameikon, izložba je okupila velik broj sudionika iz cijelog svijeta koji su svojim radovima pokazali koliko je keramika uzbudljiva, raznovrsna, specifična, a ponekad i vrlo individualna vrsta umjetnosti. Za keramičare jednako kao i ostalu zainteresiranu publiku izložba je bila kreativni doživljaj koji potiče vlastitu kreativnost.

NOVI CIKLUSI- Keramika, staklo, svila-Studio Moderne galerije "Josip Račić"-Zagreb-09.06.-23.06.2016.

Keramika, staklo, svila – nešto kao zemlja, voda, zrak: od težine prvobitne tvari, „iz koje dolazimo i u koju se vraćamo“, preko udjela svjetlosti u preobrazbi te težine, do lebdeće lakoće vjetra i krila. Od vatre izgaraju metafore, da bi se plamen mogao obnavljati. S tridesetak djela u keramici, staklu i svili Ljerka Njerš prikazuje izbor iz posljednjih dviju godina svoga rada. Neodoljiv izazov tvari ovdje je utrostručen. Tvar nudi poticaj svojih svojstava, ali se i pokorava autoričinoj volji, ugrađujući se u jedinstven i nadređen svijet njezinih oblika.

Ljerka Njerš – koja je diplomirala slikarstvo na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, prošavši školu kod naših najznačajnijih likovnih umjetnika, sa završnim udjelom Marina Tartaglije – oduvijek je osjećala poziv nekih „drugih“ materijala. Ne toliko platna, papira, neutralne podložne tvari: premda se i po njima kretala suvereno, s velikim crtačkim darom i kolorističkim nagnućem. Od prvog samostalnog predstavljanja, 1962., do danas, posebno je zanima odnos tzv. „čiste“ i „primijenjene“ odnosno „uporabne“ umjetnosti. Ona „čista“ ponuđena je na tanjuru, ona „primijenjena“ prevedena je na naduporabnu razinu. Drevna povijest pečene zemlje, keramike, porculana – a onda i stakla i tekstila – našla je u djelu Ljerke Njerš dionicu kontinuiteta i obnove.

Predmeti „primijenjene“ umjetnosti, makar artefakti po sebi, podnosili su tijekom povijesti intervencije one „čiste“. Ta „čista“, naročito kad je riječ o oslikavanju, rasprostirala se po njihovoj epidermi kao neka vrsta „dodane vrijednosti“. Tako je slikana intervencija na obliku i tvari šalice, tanjura, vaze… predstavljala svojevrsnu nagradu uz neposrednu službu. Ona je naglašavala prisutnost i osobnost predmeta, i u isti čas, nekom ugrađenom sanjarijom, odvodila od njega. Slika je uporabom često nestajala, pokrivena voćem, cvijećem, hranom, pićem. Kad bi se predmet oslobodio službe i vratio se sebi, vraćala se i slika. Stvaralo se tako polje nestalne prisutnosti. Ako je pak predmet već u projektu bio oslobođen „praktične“ uporabe, ako je od nje pamtio samo oblik, svejedno je od te preskočene pripadnosti rodu u njemu, poput mirodije, ostajala ta mala dvosmislica, neka mala napetost u definiciji, neki mali prkosni odmak od metafizične ponude platna ili papira. Oslikan tanjur. Divni renesansni prizori puni okera i modrine. Čemu on služi? On je slika. Ali slika koja se nudi s atavizmom funkcije. Koja sugerira neposredniju komunikaciju i ostvaruje intimniji status u životnom prostoru.

Keramika Ljerke Njerš prošla je vrlo različite faze, ali i kad se pojavljivala u zapamćenim oblicima za praktične službe bila je uvijek dragocjen predmet sa svojim jedinstvenim postojanjem kao svrhom. Plohe su mogle biti glatke ili volumeni do krajnosti razgibani, glazure i lazure trajno su upijale pogled bogatim i istodobno nježnim kolorizmom, a sve hrapavosti svijeta otisnule su se na neiscrpnim mijenama površina. U djelima Ljerke Njerš veoma je plodna igra projekta i slučaja, tehnologije kao sudionika u konačnoj likovnosti djela. Nešto od secesijskog povjerenja u neočekivano uključeno je u autoričine namjere. Nije čudo što je posebno u Klimtu nalazila povijesnog srodnika, u spajanju preciznosti i prelijevanja, čitkog narativnog motiva i ornamenta, crte i obojenog vala. Svakako u panoramu sklonosti i poticaja spada umjetnost dalekog Istoka, koja se razabire u brzini i točnosti bilježenja vidljivog motiva, kao pred vječnošću, i u aluzivnim, ideogramiziranim prostorima. Ljerka Njerš ne zapostavlja ni izvanjske ni unutrašnje površine predmeta, navodeći oko da klizi i da se spušta u dubine i šupljine. Svaki njezin predmet angažira vrijeme i doživljava se kao putovanje.

Posebno poglavlje svjetlosnih putovanja predstavljaju stakla. Duša tvari intenzivira snagu boje, ljepota prelijevanja otvara neke zračne zone snažnih lirskih naboja. Jednako vrijedi i za oslikane svile, koje rasprostiru bajkovite krajolike u pravokutu slike ili ovijajući tijelo. Druženje s tvarima zahtijeva određenu tišinu. U ovim predmetima izloženo je mnogo autoričine tišine. Ali ta je tišina vrlo muzikalna, što će svakako razaznati oko koje sluša.
Željka Čorak

Katalog

PARALLAX ART FAIR - LONDON - 11.02.-14.02.2016.

2016.London,PARALLAX ART FAIR LJERKA NJERŠ sudjeluje na velikoj međunarodnoj izložbi Paralax Art Fair održanoj u Chelsea Town Hall gdje susreće kolege iz brojnih zemalja.Doživljaj mnogobrojne znatiželjne publike dodaje novu dimenziju.Izložila je 20 radova: slike,keramiku,staklo I svoje najnovije radove - slike na svili.

2015.
MEĐUNARODNA UDRUGA ZA HRVATSKE SPOMENIKE - KONCERT - 09.06.2015.

A WOMAN'S WORK: THE MERCER ART GALLERY, HARROGATE - Jane Sellars

Njerš je rođena u Begovu, Hrvatska. Živi i radi u Zagrebu gdje je studirala da bi postala slikarica, grafičarka i keramičarka koja izlaže svoje radove diljem Europe. Ova studija cvijeća je napravljena na Curwen Studiu, London sa Stanlyen Jonesom.

Hommage ljepoti pečene zemlje

Ljepota utkana u djela Ljerke Njerš

Krenuvši od akvarela, preko uljnih slika, od papira preko platna, Ljerka Njerš je ponajviše istraživala načie i mogućnosti, često inovativne , u keramici-toj najstarijoj tehnici ljudske kreativnosti.Postigla je onu vrstu raskoši, posebnosti i bogatstva, koja izražava i osobnu zadivljenost glazbom, visokom kulturom i humanošću, odlikama kojima su prožeta njezina djela. Ljerka Njerš nikada nije podilazila likovnim modama namjernog osiromašenja oblika i postupaka, jednostavnostima ili sirovostima koji su u pojedinim etapama stvaralaštva postajali mainstream. Njezina osobna uzvišenost iznad slijeđenja aktualnih prolaznih idejai teorija bila je dovoljno jako oslonjena na povijest primjenjene umjetnosti koja je podučavala, i danas to čini, o trajnim vrijednostima (elitne) umjetnosti. Rad u svili, staklu, keramici, grafici ili bilo kojem drugom materijalu i prikladnim tehnikama i tehnologijama kojima se izražava Ljerka Njerš, predstavlja njezinu punu osobnost, originalnost i cjelovitost zamišljaja i ostvarenih djela.

Gledamo li najnovije kreacije Ljerke Njerš na svili, možemo ustvrditi samo jedno: umjetnica je tijekom godina svoga djelovanja ostvarila prepoznatljivi rukopis. Mekoća poteza, finoća kolora, elegancija kompozicije, složenost i jednostavnost motiva, slikovitost ugođaja, jasne poruke, sve se to ugleda u djelu Ljerke Njerš i onda kada slika aktove, posvaja vedute, posvećuje djela slavnim osobama ili slavnom vremenu ili kada se bori protiv rata i nepravde-iza svega stoji izgrađena, kultivinirana i osobita ljepota. Ona je na svili zasvjetlucala istom svježinom i lakoćom kakva je stvorena vrućinom u staklu, zapečena u glini ili strukturirana u vatri prastare tehnike rakua...

Djela Ljerke Njerš imaju onu magičnu privlačnost; dekorativnost koja nije sladunjava, već je suvremeni plod bogate povijesne baštine primjenjene umjetnosti, koja je uz praktične stvari njegovala i visoku dozu luksuza najistančanijeg ukusa. Tu otmjenost na ovoj izložbi razotkriva fotografijom Višnja Serdar, koja je uveličala detalje sa staklenih posuda Ljerke Njerš, a sama ih je umjetnica doslikala i pretvorila u jedinstvene rukotvorine. Ljerka Njerš je majstorica unikata i, i premda je preferirala određene oblike vaza, zdjela, torbica ili broševa, svima je dala svoj pečat akademske slikarice koja osjeća formu te mudro i staloženo, a opet znalački i spontano, crta bojom. Samosvojna i originalna Ljerka Njerš je svojim radom postala inspirativna mnogim kreatorima, kako odraslim, tako i djeci.

Keramičarska radionica Dječjeg vrtića Izvor u Samoboru koja, uz brojne goste umjetnike, djeluje već dvadeset godina, a čiji jubilej obilježava ova izložba, ostvarila je uspješnu suradnju i s Ljerkom Njerš. Respektabilan rad umjetnice, njezin pristup likovnom, osobito keramici te oblici i osobite tehnike koje ga trajno obilježavaju i čine autentičnim i prepoznatljivim, mnogo je puta bio neposredan uzor učenju i radu u Izvorovoj keramičarskoj radionici. Upravo je zato Ljerka Njerš pozvana da kao gošća-izlagačica svojim djelom pridonese svečanosti jedne male, ali vrijedne obljetnice i izlaže zajedno s polaznicima keramičarske radionice. Ne da bi se razotkrili sljedbenici ili prepoznali utjecaji, nego zato da se istakne ljubav za stvaralaštvom i ljepota kao njezin trajni plod. Svi će polaznici radionice, vjerujem s iskrenošću, priznati da ih kreativan rad ispunjava zadovoljstvom. Pritom nije bitan domet ili doseg, još je manje važna pojedinačna umjetnička nadarenost: u ovom dvadesetogodišnjem djelovanju najbitnije je ostvarenje kvalitetnih uvjeta rada i vodstvo kojima se zadovoljavaju urođene ljudske potrebe za stvaralaštvom, za rukotvorstvom, za radom čiji je cilj čista radost.
Branka Hlevnjak

2014.
Vrhunci odraza - Galerija grada Krapine, KRAPINA od 12.prosinca 2014. – 10.siječnja.2015.

Link - Izložba Ljerke Njerš u Krapini

Umjetnički opus Ljerke Njerš bez sumnje je jedan od najheterogenijih, ali ujedno i najhomogenijih likovnih iskustava u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti. Zaokruženost stila, oblikâ i umjetničkog rukopisa ostali su kroz sve autoričine stvaralačke faze i periode iznimno visoko pozicionirani na ljestvici likovne kvalitete, ali i metijerske invencije. Njezina trajna sklonost eksperimentu kroz različite materijale i medije izražavanja, ali i lakoća s kojom je u materijalu prenosila kreativnu i mentalnu energiju, umjetničku kritiku nikada nije ostavljala ravnodušnom, koja je smatrala kako se u slučaju Ljerke Njerš ne može i ne smije postavljati stroga granica između tzv. visoke, odnosno, čiste te primijenjene umjetnosti. Nekom sasvim posebnom sposobnošću sinteze likovnog medija i invencije koja je u pravilu nadilazila tzv. ograničenja materijala, Ljerka Njerš u kontinuitetu, do današnjeg trenutka pomiče tradicionalne granice keramičke umjetnosti, umjetničkog stakla, ali i višebojnih monotipija. Mogli bismo reći kako je ponekad i najbolje treniranom oku teško raspoznati je li pred nama crtež, monotipija, akvarel ili glina i porculan. Jednako tako, promatrač ne može ostati imun na činjenicu kako – promatrajući različite umjetničke artefakte ove umjetnice – ona često slika na keramici, crta na staklu, a dojam volumena i prostora kroz nizanje pozadinskih planova maksimalno pokušava izvući u crtežima pejzaža, monotipijama aktova ili malim reljefnim porcuanskim pločicama. Cijeli je njezin umjetnički opus jedna velika, smislena sinteza kojom gotovo programatski, radikalno (u pravom duhu nasljeđa umjetničkih avangardi) želi nadići i premostiti bilo kakva stroga pravila i ograničenja kreativnih dometa. Takav kontinuirani interes za „polivalentne medije i tehnike“ (Ivanka Reberski) dokazao je kako je vrstan umjetnik obdaren vrlo visokom razinom stvaralačke kombinatorike, koja nužno zahtijeva neokrznute prostore slobodnog ispoljavanja mašte i invencije. Selekcija s kojom se Ljerka Njerš predstavlja na ovoj izložbi ide za time da u svakom segmentu njezina likovnog stvaralaštva ponudi ono najbolje i autentično, primjerke koji idealno pokazuju razinu zanatskog majstorstva, ali i poetske invencije. Koliko god njezin opus bio kompleksan za sagledavanje na razini materijala i medija, toliko je cjelovit na stilsko-motivskoj razini čitanja i razumijevanja. Teme polu/ležećeg i sjedećeg akta, cvijeća i pejzaža provlačit će se kroz sva desetljeća ovim opusom, s delikatnim varijacijama prema uklopljenosti akta u vegetabilni okvir, proširivanjem teme akta ili dvostrukog akta prema metaforici tzv. Rajskog vrta, reduciranjem vegetabilnog ornamenta na jedan list ili poneki cvijet, ili jačim stiliziranjem biljnih i pejzažnih motiva prema apstraktnijim slojevima slike, oslikanog porculana ili keramike. Tek na prvi pogled realističan svijet Ljerke Njerš otkrivat će nam u svojoj vizualnoj složenosti iskustva različitih povijesnoumjetničkih razdoblja i stilova: veliki stilski legato koji vidimo i na ovoj izložbi nosi u sebi eho stilizacije antičkih i etruščanskih oblika, renesansne impulse senzualističkog svjetonazora, ali i čistu matissovsku i picassovsku liniju crteža. I nitko nije bio više u pravu nego Ivanka Reberski kada je, pišući o opusu Ljerke Njerš, zapazila kako „takvu sublimiranu čistoću linija i oblika, bilo da je riječ o cvjetnim motivima, ženskoj figuri ili krajoliku, nismo u našoj likovnoj praksi imali prilike vidjeti od vremena secesije i art déco- a, a i iz te epohe malo joj tko može biti ravan“. Njezina likovna ekspresivnost, liričnost i senzualnost s druge je strane pažljivo balansirana pomno odabranom tonskom paletom koja je svedena na tek nekoliko boja, s posebnim naglaskom na komplementarne parove boja, ili zagasite i zasićene tonske registre zelene, plave, crvene i smeđe boje. To ju je vremenom logično odvelo prema likovnoj higijeni istočnjačke kaligrafije, posebice tradicije kineskih crteža dinastijskog razdoblja (Josip Depolo), gdje je redukcija oslikanih oblika apstraktne geste bila rafinirana nadopuna porculanskih pločica i raku-keramike. Ponekad je bila bliža fovističkom koloritu i linearnoj stilizaciji akta crnom obrisnom linijom, velikim površinama jarkih boja na keramičkim zdjelama i tanjurima, ali i posebnom inzistiranju na razradi ornamenta u materijalu. Grafički se senzibilitet kod Ljerke Njerš pojavio u postupku otiskivanja lišća i čipke u na površini porculana, čime je u suvremenoj hrvatskoj keramici postavila sasvim nove oblikovne parametre, do tada nepoznate. Sitna reljefna i uporabna plastika nosila je u sebi jednaku snagu i energiju kao i velike staklene ploče ili crteži aktova velikog formata. Bez obzira kroz koji se medij ili materijal iskazivala velika invencija ove umjetnice, njezina je sklonost harmoniji, proporcijama i ravnoteži bila jasno vidljiva i u kompoziciji likovnog djela. Prostori neba i zemlje/pejzaža ili akta i pejzaža vrlo su često u omjerima zlatnog reza, bez obzira je li pred nama oslikana keramička ili porculanska ploča, monotipija ili crtež. Oslikani dijelovi uvijek imaju pažljivo odmjereni prazni prostor bjeline ili keramičko-porculansko-staklene podloge. Niti u jednoj se etapi stvaranja kod Ljerke Njerš nije dogodila pretjerana narativnost, strah od prazne površine ili potencirana dekorativnost oblika i tonske palete koja maskira pomanjkanje umjetničke invencije. Taj vitalistički i pozitivni princip stvaranja osjetan je na svakoj razini ovog umjetničkog opusa; od referenci na mitološke boginje u studijama aktova, do trajne posvećenosti motivima prirode koji govore o snazi neprestanog obnavljanja i rađanja novoga života. U svakoj zdjeli, ploči ili crtežu ove umjetnice pulsira jednaka razina umjetničke i životne energije, kao da nikada nisu postojali ili bili memorirani tamniji životni trenuci. No, to nije nedostatak ovog impozantnog opusa, već nas upućuje na rijetko viđenu snagu umjetničkog talenta i invencije. Iva Körbler

2013.
IZLOŽBA DVORAC SVETI KRIŽ ZAČRTJE




Otvorenje izložbe - Subota, 28.rujna u 12 sati - DVORAC Sv.KRIŽ ZAČRETJE.

Svečanost otvorenja obogatit će svojim nastupom pijanist i skladatelj MATEJ MEŠTROVIĆ.
Izložba će biti otvorena do 28.rujna 2013. god.

Uvod iz predgovora koji je napisala prof .Mirna Floegel Mršić:

„Ljerka Njerš maštovita je i svestrana hrvatska umjetnica golemog iskustva i međunarodnog ugleda. Njezino djelo plod je izvorne darovitosti, sustavnog rada i iskustva,dojmljivih susretai, probuđenih intimnih asocijacija, nesputane ekspresije i svedodirne inspiracije. Propitujući izražajne mogućnosti različitih materijala i različitih tehnika tražila je i nalazila vlastiti put do likovnih ostvarenja od kojih svako svjedoći vlastitu kreativnost i vještinu, bilo iskazano u slici, keramici, grafici, emajlu ili staklenim slitinama. Uvijek svoja i imuna na aktualna strujanja i trendove u umjetnosti trajno je svojim likovnim jezikom bilježila svoje vizije i nadahnuća. Njezin doprinos likovnoj umjetnosti je velik,izvoran i prepoznatljiv.“


U čast Ljerke Njerš

Pon, 25.02.2013, 11:36h

Ljerka Njerš hrvatska umjetnica svjetskog glasa rođena je 22. veljače 1937. godine u Begov Hanu kraj Žepča. Njena Galerija u Žepču je otvorena 2010. godine. Na dan njena rođenja, 22. Veljače, u organizaciji KŠC-a Don Bosco brojni učenici ovog Centra su se imali prigodu upoznati s njenim djelima.
Profesorica povijesti umjetnosti Marta Marijanović je učenicima, ali i gostima koji su tijekom dana navratili u Galeriju, predstavila djela ove umjetnice koja je svojim inovacijama, osobito u svijetu keramike, ostavila neizbrisiv trag i u svjetskoj umjetnosti.
„Ljerka Njerš je značajna i u hrvatskim u svjetskim okvirima prije svega zbog inovativnih tehnika rada na keramici i staklu. U svom cjelokupnom umjetničkom radu uvijek je, kao umjetnica, tražila nove tehnike i načine izražavanja…“, kazala je između ostalog prof. Marijanović. Posebno je istaknula da je ova Galerija najvrjedniji kulturni sadržaj koje Žepče ima.
Za mnoge od posjetitelja je ovo bio prvi susret s djelima Ljerke Njerš i nisu krili svoje oduševljenje s onim što su vidjeli.
Ljerka Njerš je značajna za Hrvatsku jer je pronijela glas o hrvatskoj umjetnosti u inozemstvu, posebice u Velikoj Britaniji. Njeni posjeti Žepču, vezanost za mjesto njena rođenja i Galerija u našem gradu, najvrjednije kulturno dobro koje imamo i koje možemo pokazati svim našim gostima, nezaobilazni su dio kulturne baštine našeg kraja.
Posjet Galeriji Ljerke Njerš znači otkrivanje jednog čudesnog svijeta umjetnosti i ljepote, otkrivanja puno činjenica o povezanosti Žepča i ove umjetnice, a kroz stare fotografije i pogled na povijest Žepča i Bosne.
Na kraju, taj posjet će nas uvjeriti čemu se to svjetski umjetnički krugovi dive kada govore o ovoj umjetnici. Brane Vrbić/Radiopostaja Žepče


U petak, 22. veljače, prigodni program u galeriji Ljerke Njerš

U petak, 22. veljače, od 10,30 do 14,00 sati pozivamo vas da posjetite Galeriju Ljerke Njerš u Žepču.
Učenici i djelatnici KŠC Don Bosca tog će dana prigodnim programom obilježiti dan rođenja poznate hrvatske i svjetske umjetnice, keramičarke i slikarice, Ljerke Njerš.
Galerija Ljerke Njerš se nalazi neposredno uz ulaz u kino dvoranu Doma kulture.
Za ovu prigodu nastala je i specijalna fotografija učenika koji su oblikovali inicijale poznate umjetnice koje je rođena u Žepču.
Radiopostaja Žepče


Promocija monografije "LJERKA NJERŠ" autorice Prof. dr. Ivanke Reberski u Muzeju za umjetnost i obrt

U Muzeju za umjetnost i obrt poredstavljena je monografija "Ljerka Njerš", autorice dr. sc. Ivanke Reberski, povjesničarke umjetnosti, znanstvene savjetnice u mirovini, autorice brojnih monografija, studija, retrospektivnih i monografskih izložbi hrvatskog slikarstva 20. stoljeća. Monografiju su promovirali akademik Tonko Maroević i prof. Mate Maras. Izdavač je ULUPUH.
Monografija sustavno prikazuje kronologijski slijed i evoluciju kompleksnog likovnog opusa Ljerke Njerš, slikarice i jedne od najeminentnijih, međunarodno afirmiranih hrvatskih keramičarki, koja je svojim raznorodnim likovnim djelom senzibilne poetike i svojstvenog izričaja prisutna na domaćoj i inozemnoj likovnoj sceni više od pola stoljeća. Na 264 raskošno ilustriranih stranica prikazan je njezin opus od 1958. do danas. Ljerka Njerš u svom je pristupu sjajno pomirila obje svoje temeljne vokacije keramičarke i slikarice. Diplomorala je na Školi primjenjene umjetnosti (Keramički odjel) u Zagrebu, u klasi poznate keramičarke Blanke Dužanec. Slikanje je studirala na akademiji likovnih ujetnosti u Zagrebu i diplomirala u klasi profesora Marina Tartaglie. Od tada djeluje kao profesionalna samostalna umjetnica i redovno izlaže na izložbama u zemlji i inozemstvu. Osim mnogih skupnih, imala je više od 80 samostalnih izložbi. Uz studijska putovanja, sudjeluje i na mnogim stručnim simpozijima i susretima. Od 1985. sudjeluje na aukcijama suvremene keramike poznatih londonskih kuća Cristie's i Bonham's. Članica je HDLU-a i ULUPUH-a te Society of Designer and Craftsman u Londonu.

"LJERKA NJERŠ" monografija, časopis ZAGREB, MOJ GRAD, 1.ožujka.2012.

Aktovi koji uzbuđuju vitalističkom snagom antičkih bakantica s kojih klizi rosa na keramičkim posudama i čarobnim cvijetnim staklima Ljerke Njerš bili su dovoljan razlog da Muzej za umjetnost i obrt u srijedu na čas postane snovit kutak hrvatske kulture. Predstavljanje monografije o velikoj umjetnici "Stvaralačka avantura u boji i vatri" u izdanju ULUPUHA u dupkom krcatom muzeju bio je ipak pokazatelj da hrvatska kultura, usprkos siromaštvu i medijskom izgnanstvu na uštrb sveopće trivijalizacije života, nije na koljenima! Možda i više od dvije stotine ljudi došlo je odati počast umjetnici svjetskog ugleda, kultnoj ličnosti hrvatske keramike, koja je u muzeju izlagala i 1983. i 2007. godine, podsjetio je ravnatelj muzeja Miroslav Gašparović. "Riječ je o enciklopediji jednog prebogatog života iz pera dr. Ivanke Reberski koja je godinama pratila stvaralaštvo Ljerke Njerš, podjednako važno i u hrvatskom i u europskom kontekstu. Pažljivo prateći preobrazbe izraza i tehnika, razvijanje motivike od lika žene i motiva cvijeta, preko pejzaža Yorkshiera, Portugala i Hrvatske, zagrebačkih veduta, do fascinantnih radova u staklu, dr. Reberski napisala je knjigu koja pokazuje kako od zemlje pročišćavajućim elementom vatre nastaje svijet koji emanira čistu ljepotu", istaknuo je među ostalim, dr. Tonko Maroević. Zahvalivši umjetnici i brojnim suradnicima, posebno dizajnerici Zlatki Salopek i Đurđi Kovačić zaslužnoj za bibliografiju, dr. Ivanka Reberski podsjetila je da je rad na knjizi započela još 2004. godine. Ljerku Njerš izdvojila je ne samo kao doajenku hrvatskoga kiparstva i najveće ime hrvatske keramike, već i kao veliku slikaricu koja je s lakoćom mijenjala stilove i posebne tehnike kojima se nitko u Hrvatskoj nije bavio. Uz pročitan telegram čestitke predsjednika Ive Josipovića, s puno emocija o umjetnici je govorio i Mate Maras, a u ime ULUPUHA koji se lavovski izborio za knjigu Ivana Bakal nakon čega je umjetnica zahvalila svima na potpori i dolasku.

"SVIJET ČISTE LJEPOTE" Marina Tenžera, VJESNIK, 23.veljače 2012.


Photo by: Višnja Serdar


Photo by: Marko Čolić


London - sudjelovanje na izložbi u čast Ruđeru Boškoviću

2.12.2011.

DVIJE OBLJETNICE – iz texta prof. Ivice Martinovića
Usredotočena na odnos Ruđera Boškovića i Royal Society,ova je izložba organizirana prigodom dviju visokih obljetnica: 300. obljetnice Boškovićeva rođenja i 250 godišnjice njegova izbora u članstvo Royal Society. Prvu inicijativu za izložbu dala je Lady Jadranka (Njerš) Beresford Peirse, utemeljiteljica International Trust for Croatian Monuments te je brižno pratila put izložbe od njezina prvog nacrta u lipnju 2010 do ostvarenja. Dr.Felicity Henderson, Exhibition and Events Menager in the Centre for the History of Scince, spremno je podržala ovaj izložbeni projekt, svi knjižničari u Royal Society iskazali su mi susretljivost i gostoljubivost za vrijeme rada u knjižnici. Dvoje suvremenih hrvatskih umjetnika slikar Viktor Šerbu i keramičarka Ljerka Njerš rado su se odazvali mom pozivu da obogate Boškovićevu ikonografiju. Svima im izričem zahvalnost za potporu za ostvarenje ove izložbe. Odabrani izlošci prikazuju različite dimenzije Boškvićeve prisutnosti na Britanskom Otočju: posljednje pitanje Newtonove Optics kao velka inspiracija mladoga isusovca, suradnja s engleskim znanstvenicima Christopherom Maireom i Jamesom Stuartom u Rimu, susreti u Engleskoj u drugoj polovici 1760., odnos s Royal Society u 1770-ima, recepciju Boškovićeve prirodne filozofije od Priestleya do početka 20.stoljeca. Stoga izložba o hrvatskom članu Royal Society nudi uzbudljivu priču o razvoju znanosti od Newtona do J.J. Thomsona.

THE ROYAL SOCIETY
and
THE INTERNATIONAL TRUST FOR CROATIAN MONUMENTS

have pleasure in inviting you to the opening of the exhibition

ROGER BOSCOVICH AND THE ROYAL SOCIETY

The Royal Society
6 – 9 Carlton House Terrace
London SW1Y 5AG

Wednesday 23 November 2011
5.30 – 7.30 pm

His Excellency The Croatian Ambassador Dr Ivica Tomic
and Professor John Barrow FRS
will give an address at 6 pm

RSVP
Jadranka Beresford-Peirse
020 7589 1134
jadrankabp@peirse.com
www.croatianmonuments.org

The exhibition runs until 15 February 2012. The entry is free, but by appointment only. For further information, please contact:

Dr Felicity Henderson
Events and Exhibitions Manager
The Royal Society
020 7451 2597
Felicity.Henderson@royalsociety.org
www.royalsociety.org/Events-and-Exhibitions





Promocija monografije “Ljerka NJERŠ”

15.2.2012.

Promocija monografije “Ljerka NJERŠ” autorice Ivanke Reberski, izdavaca Ulupuh-a (Udruženje likovnih umjetnika primjenjenih umjetnosti hrvatske ).


Otvorena izložba "Staklo - Art glass" u Muzeju antičkog stakla u Zadru

6.6.2011.

Uz pratnju renesansne glazbe u izvedbi "Cobbler Renesta String" tria u Muzeju antičkog stakla otvorena je izložba akademske hrvatske slikarice i naše najbolje keramičarke Ljerke Njerš. Izložba radova oslikanih na staklu u tehnici fuzije, koja je bila i središnji događaj proslave druge godišnjice MAS-a, privukla je velik broj Zadrana. Među okupljenim ljubiteljima umjetnosti otvorenju su nazočili i gradonačelnik grada Zadra Zvonimir Vrančić te pročelnik Upravnog odjela za kulturu i šport Grada Zadra Radovan Dunatov.

Članak iz Zadarskog lista (.pdf, 760 KB)

Članak iz Zadarskog lista (.pdf, 2 MB)


Slike i keramika iz ciklusa HOMMAGE a MILKA TRNINA, izložba radova u Galeriji Križ,
21. prosinca 2010. - 1. veljače 2011.

20.12.2010.

Nada Premerl, iz predgovora katalogu izložbe

Ljerka Njerš, darovita i temperamentna hrvatska umjetnica zacijelo se izdvaja svojim specifičnim slikarskim i keramičkim poimanjem umjetnosti. Stvaralačka i kreativna energija uvijek je umjetnici otvarala nove puteve stvarajući nove vrijednosti. Njena umjetnost traje više od 40 godina i na određen je način već dio povijesti. Njene su vrijednosti isticali brojni likovni kritičari i novinari. O njoj je napisano nekoliko monografija i snimljeno nekoliko dokumentarnih filmova.

Međutim, Ljerka Njerš nas uvijek iznova iznenađuje, pa tako će vjerujem i ovom izložbom u spomen Milki Trnini potaknuti na razmišljanje i novo vrednovanje. Ljerka Njerš odaje ovom izložbom počast i veliko poštovanje velikoj hrvatskoj opernoj divi, jednoj od najvećih svjetskih opernih umjetnica, koja je pronosila hrvatsko ime diljem svijeta.


Fuzije prirode u staklu, izložba radova u Gliptoteci HAZU-a, Zagreb, 11. prosinca 2010.

15.12.2010.

Marina Tanžera, Vjesnik, 10. 12. 2010.

Prozračna zdjela plavih nijansi nalik na komad otrgnuta leda u kojemu je vječno ostalo zamrznuto cvijeće - rad je Ljerke Njerš koji će biti izložen na izložbi stakla koja se otvara 11. prosinca u Gliptoteci HAZU u Zagrebu.
Samo su najveći majstori mogli u svojim djelima tako slijediti prirodu da ju iznova rode! Djela Ljerke Njerš postižu tu iznimnu kvalitetu, koja se danas može naći još samo pod debelim staklima starih zbirki obrta. Kada čovjek stane pred vitrinama Zbirke Gilbert u Londonu, postaje mu jasno da je svaki detalj predmeta životna borba autora za savršenstvom.
Svaka izložba Ljerke Njerš nudi takav susret s majstorstvom rijetkog tipa, umjetnicom kojoj je stvaranje osobno iskušavanje krajnjih granica u kojoj ruka dotiče svete tajne prirode. Usavršavana na najprestižnijim radionicama keramike, porculana i litografije od Lisabona do Londona, ova Zagrepčanka pripada onim rijetkim preostalim kozmopolitskim duhovima koji još znaju fascinirati djelom, a takvih je ostalo jako malo. Posebno je to vidljivo u keramici, u kojoj danas, na žalost, caruje hiperprodukcija i kič. Ljerka Njerš je po ustroju nalik onim umjetnicima poput Matissea koji bi godinama manijakalno proučavali jedan list ili stabljiku da bi mogli oživiti linije prirode, uskrsnuti pokrete bakantica, odnosno kako je francuski slikar uvijek govorio: stvoriti od crteža "generator svjetla".
U radovima od stakla Ljerka Njerš radi upravo to: generira svjetlo, upisujući u radove od stakla sve svoje majstorstvo od keramike, slikarstva, grafike, kolaža i emajla do tapiserije. Konkretno, na duboko zelenim pozadinama bit će izložena djela prozračne ljepote u kojima se u visokoj harmoniji spajaju slikarstvo i skulptura, ruka s vatrom, muški i ženski princip, djela nastala kompleksnim postupkom staklene fuzije.
Rijedak postupak umjetnica je sama usavršila višestrukom toplinskom obradom na 830 stupnjeva, pri kojima se spajaju slojevi oslikanog i doslikavanog stakla koje se prije paljenja stavlja u kalupe ne bi li poprimilo željene oblike. I ovdje će svatko naći prepoznatljiv rukopis Ljerke Njerš od prozračnih antičkih prizora žena i ptica u kojima biva jasna zajednička krhkost, mekoća i senzualnost koje ptice dijele s onom blijedom vrstom žena boticellijevske građe koje su dugo uzbuđivale slikare. Aktovi i bogata vegetacija na pladnjevima i tanjurima Ljerke Njerš dobivaju vlagu šume, prosijavaju svjetlo, miluju oko finim nijansama unoseći mir u izmučenu dušu.
Stoga će i ova izložba ponuditi posebna uzbuđenja. Doći s ulice, možda pun životne gorčine, pred rascvjetane radove Ljerke Njerš okupane svjetlom doista je nalik duhovnom pročišćenju.

» pogledajte radove


NOVA IZLOŽBA LJERKE NJERŠ - Staklo art glas

26.10.2010.

Otvara se u SUBOTU, 11. PROSINCA u 12 sati u izložbenom prostoru GLIPTOTEKE HAZU (Hrvatska Akademija Znanosti i Umjetnosti) ZAGREB, Medvedgradska 2.

Iz predgovora katalogu prof. IVANKA REBERSKI:

"Sve dublje i dublje staklenom fuzijom prodire u jezgru same materije poigravajući se njenom fragilnom prozirnošću i igrom svjetlosti koja se lomi i daje novu ljepotu njenim slikarskim intervencijama.Učinak svjetlosti na staklu bio je i za nju iznenađujući.Svjetlo je zajedno sa bojom pretežno plavičaste i zelene game,ušlo u samu materiju i tu se nastanilo dajući novi život svemu što je ona rukom u tu materiju utisnula a vatra do kraja oformila.Kao da se u staklenoj armaturi isplodio novi naboj uzbudljivog stvaralačkog senzibiliteta Ljerke Njerš izmamivši na površinu još jednu znakovitu paradigmu njezine likovne osobnosti."

Ista izložba biti će postavljena u svibnju 2011. godine u MUZEJU ANTIČKOG STAKLA u ZADRU.

» Slike s otvorenja izložbe


Ljerka Njerš osvojila posebnu nagradu u Majdanpeku, Srbija

17.10.2010.

Na međunarodnoj izložbi "UMETNOST U MINIJATURI" održanoj od 11. rujna do 11. listopada 2010. u Majdanpeku u Srbiji LJERKA NJERŠ osvojila je POSEBNU NAGRADU u kategoriji STAKLO PORCULAN i KERAMIKA za svoj rad "FANTAZIJA" u staklu.
(Večernji list, 17.kolovoza 2010.)


Galerija Ljerke Njerš, Žepče, BiH

24.05.2010.

12. svibnja 2010 godine u Žepču je otvorena GALERIJA LJERKE NJERŠ.Akademska slikarica rođena je u Begov Hanu,općina Žepče a sada živi i radi u Zagrebu.Postav exponata (40 slika, keramika i staklo)) u Galeriji uredile su povjesničarka umjetnosti prof. Marta Marjanović i akad.slikarica Kristina Kramer, a dio radova je dar umjetnice svome rodnom kraju.Galerija se nalazi u prizemlju Doma kulture.

Posebnu ulogu u otvaranju ove ove galerije – reprezentativnog prostora u gradu Žepču imao je Katolički školski centar DON BOSCO i Općina Žepče.Na otvorenju je načelnik Općine Mato Zovko rekao je da se ideja rodila prigodom otvorenja velike izložbe Ljerke Njerš 2008 god. u KŠC Don Bosco koja je održana u okviru manifestacije 550 godina od prvog pisanog spomena Žepča.Zahvalio se na donaciji slika i keramike samoj umjetnici,ističući da će svi Žepčaci biti ponosni što će ovu Galeriju moći pokazati svojim gostima. Samo otvorenje uveličao je glazbeni sastav K ŠC-a i ženski vokalni sastav " Empciane".

» pogledajte slike s otvorenja galerije

 

 

 

Slike sa otvorenja izložbe Ljerke Njerš u Donjoj Stubici: "Cvijeće od 1959. do 2009."

22.09.2009.

Izložba Ljerke Njerš u Donjoj Stubici: Cvijeće od 1959. do 2009.U Donjoj Stubici je 12. rujna 2009. otvorena izložba slika Ljerke Njerš pod nazivom "Cvijeće od 1959. do 2009.".

Izložba će se moći razgledati svaki dan od 9 – 16 sati a biti će otvorena do 11. listopada 2009.

» pogledajte slike s otvorenja izložbe

 

 

 

12.09. 2009. otvara se izložba slika Ljerke Njerš u Donjoj Stubici: "Cvijeće od 1959. do 2009."

02.09.2009.

Izložba Ljerke Njerš u Donjoj Stubici: Cvijeće od 1959. do 2009. Izložba Ljerke Njerš u Donjoj Stubici: Cvijeće od 1959. do 2009.Grad Donja Stubica, Turistička zajednica Donja Stubica i Kajkaviana Donja Stubica obavještavaju Vas i pozivaju na otvorenje izložbe slika pod nazivom "Cvijeće od 1959. do 2009." naše znane umjetnice Ljerke Njerš.

Otvorenje izložbe bit će u subotu, 12. rujna 2009. u 12 sati u dvorcu Stubički Golubovec, Donja Stubica. Izložbu će otvoriti povjesničarka umjetnosti Višnja Slavica Gabout, a program otvorenja uveličati će Kostadinka Velkovska i Toni Eterović.

Izložba će se moći razgledati svaki dan od 9 – 16 sati a biti će otvorena do 11. listopada 2009.

» pročitajte predgovor kataloga izložbe
(Napisala: povjesničarka umjetnosti Višnja Slavica Gabout)

 

U Žepču zatvorena izložba Ljerke Njerš

13.11.2008. vijest sa web stranice udruženja salezijanaca suradnika (www.uss.hr)

Jučer je nakon mjesec dana zatvorena izložba svjetski poznate hrvatske keramičarke i slikarice Ljerke Njerš, koja je bila postavljena u velikoj dvorani KŠC Don Bosco u Žepču, u sklopu proslave 550. obljetnice od prvog pisanog spomena Žepča. Ljerka Njerš je rođena u Žepču (Begov Hanu) i ovo je bio njezina prva izložba u rodnom kraju.

>> pročitajte više na www.uss.hr

 

 

Slike sa otvorenja izložbe Ljerke Njerš u Žepču

16.10.2008.

Ljerka Njerš u Žepču

10. listopada je otvorena izložba radova Ljerke Njerš u Katoličkom školskom centru "Don Bosco" u Žepču. Izložba ostaje otvorena mjesec dana.

 

» pogledajte slike sa otvorenja

 

 

 

 

 

10.10.2008. Velika izložba Ljerke Njerš u Žepču

17.09.2008.

Ljerka Njerš u Žepču Međunarodni znanstveni skup Žepče 1458.-2008.

U sklopu proslave 550. obljetnice prvog spomena imena Žepče, u sklopu simpozija, u Katoličkom školskom centru "Don Bosco", bit će postavljena izložba radova Ljerke Njerš (slike i keramika), koja se otvara u petak 10. listopada u 12 sati, a ostaje otvorena mjesec dana.

 

 

 

 

 

 

 

International Contemporary Ceramics, Knightsbridge, 16 Apr 2008

16.04.2008.

velika vaza velika vaza

Prodajna izložba, koja predstavlja 285 izložaka, preko radova pionira keramike koji uključuju radove Bernarda Leacha i Williama Staite Murraya, pa sve do suvremenih radova Elizabeth Fritsch, Edmunda de Waala i Gordona Baldwina.

Ljerka Njerš izlaže veliku vazu - izložbeni broj 180.

» pogledajte više na stranici Bonhams

 

 

VITRAJI

12.04.2008.

Pogled kroz prozorVitraji nastali u radionici TEODORA  d.o.o. u Osijeku pod vodstvom ing. Zdenke Predrijevac, ožujak 2008.

» pogledajte više

 

NOVA WEB STRANICA

20.03.2008.

Dobrodošli na novu web stranicu!

 

BRZI LINKOVI - IZLOŽBE